Monday, January 4, 2010

Jom Tengok Siap Yang Kena!!





Pada suatu hari.. gua jalan-jalan.. tiba2.. ivanjaya.netfuh.. buat suspen la plak.. haritu gua da problem dengan Sahabat baek gua.. dah tgh duet xmasuk lagi la dia buat ragam.. terpaksa gua anta p kedai untuk repair.. dalam masa yang sama gua xda kenderaan nak p keja..

Ada satu masa 2, tgh gua lepak nak tunggu bas,ivanjaya.net ada seorang pelajar yang sedang menunggu bas sambil merokok ditegur oleh seorang polis.

Polis : “Kenapa kamu merokok?”

Pelajar : “Saya suka, tok.”

Polis : “Dari mana kamu dapat wang untuk membeli rokok?”

Pelajar : “Dari belanja sekolah saya.”

Polis : “Sehari kamu habis berapa? Dan harganya berapa?”

Pelajar : “Paling kurang satu kotak dan harganya sekitar RM9.20, tok.”

Polis : “Kenapa wang RM9.20 kamu bakar setiap hari? Cuba kamu kumpulkan wang itu selama setahun, mungkin kamu dapat membeli motosikal, tidak perlu menunggu bas yang sesak seperti ini.”

Pelajar : “Sekarang saya boleh tanya sama tok?”

Polis : “Tentu.”

Pelajar : “Apakah tok merokok?”

Polis : “Tentu tidak.”

Pelajar : “Tapi saya tidak nampak motor tok pon?”..


Lepas tue apa lagi, gua bantai gelak terus kat polis 2.. ivanjaya.nethahha.. apa barang, dengan student pun bleh kena.. naek merah padam muka si polis 2.. nasib baek xramai orang.. kalo x malu woo..







0 comments:

Search