Sunday, May 9, 2010

Hari Ini Dalam Sejarah..!!




Selamat Datang Ke Cha'on Zone


Assalamualaikum.. Entri kali nie Enche Cha'on nak buat pasal insan yang bergelar Ibu.. Bagi Enche Cha'on, ibulah segalanya.. tanpa ibu siapalah kita.. maka takda la kita didunia ini kan.. Bukan salah ibu mengandung tapi nie semua kurniaan Allah.. Seharusnya kita bersyukur.. Nak tau dengan lebih lanjut tentang entri kali nie.. Ringgan-ringan kan tangan tekan Readmore dekat bawah..

Setiap insan berlainan nama panggilan untuk ibu masing-masing.. Ada yang panggil Emak, mama, mummy, Umi dan laen-laen.. Tapi ada juga sesetengah orang bercakap "engkau" "aku" je dengan parents masing-masing.. Wajarkah..? Ishk.. pada pendapat Enche Cha'on, panggilan nie tak elok la.. Nampak kasar sangat.. bukan nampak kasar tapi memang kasar.. Cubalah respect orang yang telah melahirkan kita.. Bukan susah pun kan..

Ibu.. Insan yang telah melahirkan kita didunia ini.. Begitu banyak bekorban untuk kita.. Sejak dari dalam kandungan lagi.. Kemana saja ibu bawak kita.. sanggup tahan sakit.. Kita pulak..? dok tendang-tendang perot ibu.. Sakit tue.. kan ibu kan.. Sakitnya hanya Ibu saja yang merasa.. hmm.. Pastu sakit nak melahirkan kita.. Ingat senang ke? bertarung nyawa tue.. ade yang sampai menghembuskan nafas terakhir semata-mata untuk melahirkan seorang insan..

Ada sesetengah ibu sanggup bekerja demi mencari rezeki, menyara bil persekolahan, membeli buku, bayar bil kelas tambahan, hantar ke sekolah agama, dan macam-macam lagi.. demi memastikan kita berjaya dimasa hadapan kelak.. Begitu besar pengorbanan ibu kan..? kalau dihitung dari kita kecil sampai la kita besar.. uishkk.... memang tidak terhingga.. Banyak.. Banyak.. Banyak.. Banyak.. banyak.. Siapa yang tak ingat semua jasa-jasa ibu nie memang la orang yang tak kenang budi..

Sempena dengan hari Ibu nie, Enche Cha'on nak lekat video kat sini.. Hadiah untuk ibuku tersayang.. huhhu.. Rindunye..

Khabar Buat Ibu oleh Alleycats (Dengan lirik)




Kehadapan ibuku..
Yang sangat ku cintai..
Dengarlah khabar ku ini..
Tentang calon menantu..

Orangnya Sederhana Tidak Berlebihan..
Tapi Cergas Serta Pintar..
Dan Dia Kan Membantu Mu..
Dalam Urusan Seharian..

Usahlah Engkau Bimbang Tentang Cinta Kami..
Kami Telah Berjanji Akan Saling Menghormati..
Harap Ibu Kan Taburkan Beras Kunyit..
Di Depan Halaman Rumah..
Menyambut Kepulangan Kami Berdua Oh Ibu Ku..

[Korus]
aku Menyintainya..
Seperti Ayah Menyintai Mu..
dan Dia Menyintai Ku..
Seperti Kau Cintakan Ayah..

Selamat Hari Ibu
I Love U Mom
I Love u Cinta


p/s: Ada cadangan Hadiah tak..? hahha.. nak beli nie..
p/s: Gambar sumbangan Google
p/s: Video Sumbangan You-Tube

Sekian..

0 comments:

Search